torsdag 8 juni 2017

Praktklocka

Klockorna slår ut alla i sin prakt, tror jag alltid planterat dem ute förut men denna fick en solig plats i det nytapetserade rummet och trivs där ypperligt. Är en perenn men jag har aldrig sett dem andra år och de brukar rätt snabbt blomma över. Den här slår ut varenda knopp och det kommer fler vartefter. Såg den i blomsterhavet på Ikea och en blomma piggar alltid upp, var så jag tänkte och så fin den är:
Krukan hittade jag ute på Dalarö, så fin med vågig kant och fot
Där finns boet
                  I år är lönnen grönare än vanligt, så frisk och fin. Är vacker att se där utanför fönstret.

4 kommentarer:

  1. Så fin den är, och som du säger piggar blommor verkligen alltid upp!!
    Vackert med den blåa himlen mot den gröna lönnen.
    Tack för fina ord på min blogg idag!

    SvaraRadera
  2. Annika, tack! Ja verkligen så vackert med blommor. Och så vackert med den friska grönskan vi har, är ju inte så mycket sol så därför men ibland en dag då och då är det en alldeles blå himmel. Ja varsågod Annika, hoppas det blir riktigt bra allt. Ha det så bra idag!

    SvaraRadera
  3. Anna, så vacker! Tänk på vårt moderskepp finns allt:-)

    SvaraRadera