torsdag 15 juni 2017

Halva juni redan

Oj vad fort det går och en sommardag hade vi igår, precis som det ska vara i juni tycker jag och en idag blir det vad det ser ut som. Sen kanske lite kallare igen, på landet ska det bli åskväder i helgen, det är aldrig kul, förra sommaren blev allt svart, i affärer och överallt gick strömmen där så folk fick gå ut, vi hann in på ett café och fick maten precis innan det blev mörkt. Och midsommaren ser ut att bli kall och regnig enligt prognoserna, jaja vi får se, kan bli mysig ändå faktiskt.
Lite balkongfika och småprat hanns med emellan rivningsjobbet:-), ja det går sakta framåt och blir nog bra till slut. Tittar på det här trädet som är en buske, den växer verkligen mycket och verkar trivas bra på balkongen. Och en blå himmel med vita moln var så skönt att se igen.

4 kommentarer:

  1. Vi har äntligen fått sommar också, så skönt!

    SvaraRadera
  2. Anna, ja det är verkligen skönt, känns mycket lättare när det är ljust och en blå himmel.

    SvaraRadera
  3. Mysigt hos dig, alltså vad jag gillar din stil och mysfaktorn. Mysfaktorn märks så tydligt genom dina bilder. Det är inte ngt man direkt "kan" ordna, utan den bara FINNS!! Love it!!
    Åska ja, så otäck den kan vara. Fy! Just när strömmen går och det blitt kolsvart. USCH!!
    Vädret ja, det är nyckigt. Håller tummarna för en fin midsommar. Kommer Anna hem då? Minns inte om hon sa att hon skulle. Oavsett lär det bli trevligt för er. En vecka kvar dit. Konstigt. Firar inte den här. Ibland har jar gjort det om ngn ställt till fest i svennegruppen, och det händer ju. Men inte iår.
    Ha en fin helg!!!

    SvaraRadera
  4. Annika, tack ska du ha! Jag gillar att fixa och dona, har alltid varit så.
    Åska är väldigt otäckt på landet när det blixtrar i trädkronorna och smäller över sjön, denna gång blev det helt svart överallt och sen brandbilarnas tjut på det, kändes overkligt, hoppas det blir lugnare denna gång.

    Vi har varmt nu men inte så soligt, vi får se hur det blir i midsommar. Nej Anna kommer inte, finns inte den tiden för dem så de firar och gör fint hos sig. Är en så fin tid där nu i naturen fast saknaden finns alltid förstås, vi får se hur det blir i framtiden om vi bor i samma land.

    Fint att bara ta det lugnt på midsommar på en liten fest, vi brukar vara en del hos vänner i Södermanland då och jag tycker inget finns som är vackrare än där den tiden. De bor otroligt vackert med en sagolikt vacker och stor trädgård. I GW Perssons trakter:-), han syns ibland, bor så fint han med.

    Du firar andra dagar och skönt med att göra lite som man känner för.

    Ha en riktigt fin helg ni alla också!

    SvaraRadera

  • Blott blått - En kväll var det ett så extremt blått och vackert ljus. Jag lekte med inställningarna på mobilen och försökte fånga det. Kom inte i närheten men blev fint ...
    5 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    2 dagar sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan