tisdag 30 maj 2017

Inredning ...

är kul:-), nu är den lilla bäddsoffan på plats, den minsta jag kunde hitta och vi har testat att den går att sova i, haha. Jodå och helt enkelt var det inte att sätta ihop den för det fick man göra själv, i detta fall krävdes två, att en höll i grejerna, ja båda stundtals när den skulle måttas in från två håll, men som tur är älskar jag montering:-), var lite mer krångel än som det såg ut. Väldigt nöjd med den, mycket bättre än den höga fåtöljen som nu fått annan plats. Så nu finns både säng och soffa här i det nytapetserade rummet, jättebra. Gardiner och gardinstänger kommer.

Landet får vänta när det är så mycket annat jobb, varit mycket det här året, och inte trodde jag att man som pensionär skulle ha fullt upp:-), men skillnaden är att jag sover hur mycket jag vill och när jag vill, nästan, det är så skönt. Sent igår kväll målade jag element, fixade lite med ett trägolv, med oljebets och idag hårdvaxolja på det, var ett område som behövde fixas till och det är rätt svårt att få det bra men blev bättre i alla fall. När jag ändå höll på så målade jag "fötterna" vita till soffan, blev också bra. Och idag var det nästan helmörkt ute efter de fina sommardagarna så det passade bra att sova lite extra:-)

Landet ja, där har nya grannar kommit igen eller är på väg, ett till hus är sålt, det går på en dag och det bli lite föryngring, med såna där stockholmare som de säger där de inbodda och infödda;-), bra tycker jag, gillar stockholmare jättemycket:-), nu tror jag inte folk kan hålla reda på stockholmare och stockholmare, det kallar sig alla efter ett par veckor här men jag menar såna där genuina:-)

6 kommentarer:

  1. Många säjer samma om pensionärslivet! Hur hann man med att jobba?
    Så fint det blir hos dej!
    Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Lena, ja konstigt nog är det mycket att stå i, fattar inte riktigt vart tiden tar vägen och du som jobbar så mycket än, vad skönt för dig när du kan ta det lite lugnare om nu pensionärslivet blir det:-), men man väljer ju på ett annat sätt, skönt är det i alla fall.
    Tack Lena, så roligt att göra om och få lite nytt, blir glad varje morgon när jag ser det:-)

    Ha det fint du med!

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har hört så många prisa pensionärslivet, och nu du med! Fullt upp ja :-)
    Lite kul!!
    Snyggt hos dig blir det verkligen.
    Ja, men jag gilla rockså Stockholmare jättemkt :-) Absolut!!!
    :-)

    SvaraRadera
  4. Annika, ja det är skönt på många sätt verkligen! Och tack! Så roligt med lite nytt och att få det klart. Känns så bra!
    Och visst är de bra;-), träffar så många trevliga och genuina, de där äkta:-)

    SvaraRadera
  5. Anna, tack:-), det är så fint här och bara väntar på fina gäster;-)

    SvaraRadera