lördag 27 maj 2017

Dagens leende

Det får jag av barnen och skönt för först sköljs man över av allsköns elände och människans underliga beteende, politikers agerande inte minst, både här och där.

Här fick folk frågan: "vilken är din favoritlukt?" Och de vuxna överträffar nästan varandra om alla, hägg och syrén, liljekonvaljer, gräsdoft, ja hela naturens dofter och det är faktiskt en sällsynt vacker dag idag med en otroligt blå himmel här.

Lilla Sigrid hon säger dock:-): det är lukten av pizza när den är nybakad och det ska vara oliver och svampar på den:-). Hon är inte många år än, kanske fyra.

Ja jag tror vi har samma smak:-):
Det är så roligt med barn, så självständiga de är så små och med egna viljor och åsikter, hurra för barnen! Där säger vuxna ungefär samma sak allihop och ingen bryter ju mönstret utan de svarar vad som förväntas av dem men ett litet barn kan vara självständigt och säga precis som hon tycker så att journalisten tappar fattningen, det är hur kul som helst och ger väldigt mycket hopp! Synd att de förlorar så mycket av sin frimodighet sedan under vuxenvärldens styre.

4 kommentarer:

  1. Pizza och doften av riktigt gott kaffe :)

    SvaraRadera
  2. Anna, så sant! Kaffe doftar ju så underbart, nästan bättre än det smakar:-)

    SvaraRadera
  3. Kaffe doftar absolut bättre än det smakar. HAHA. OCH bensin, törs man ens säga det, men jag älskar den lukten. PÅ riktigt.
    OCH doften av hav, men där är jag nog typig ;-)
    Nygräddad pizza är ju som en dröm så gott det doftar. Och doften efter regn ... När den stiger ur asfalten vill jag lägga mig ner och gnaga asfalt.
    :-)

    SvaraRadera
  4. Annika, ja tänk vad gott kaffe doftar, tänkte på det idag igen, det doftade så otroligt gott när vi bryggde men kommer inte helt fram i smak sedan. Och lite bensin också, haha, jag tror jag minns det från barndomen, folk grejade mer hemma och man kände lukten och tyckte det luktade rätt gott:-)
    Ja hon hade så rätt den lilla flickan:-) och sant efter regn, det är en skön doft och asfalten blöt och svart är fin:-) och så skogsdoft! Och havet, det är alltid något speciellt. Det finns mycket om man tänker efter:-)

    SvaraRadera

  • Blott blått - En kväll var det ett så extremt blått och vackert ljus. Jag lekte med inställningarna på mobilen och försökte fånga det. Kom inte i närheten men blev fint ...
    5 timmar sedan
  • Gymhäng - Jag har gått och blivit med gym igen! Kan ni tro! Eftersom jag återupptäckt min kärlek för att springa har jag slagit till med ett gymkort för att kunna ...
    2 dagar sedan
  • Nytt recept: Svartvinbärspaj - Efter att ha skördat de svarta vinbären på mina svartvinbärsbuskar i min egen trädgård så gjorde jag en svartvinbärspaj. Åh vad god den blev! Kanske smak...
    3 veckor sedan
  • Lite var dag - Ja lite så, var dag när jag var själv så fixade jag med lite av varje, t ex gjorde nytt runt diskbänkens kanter med silicon, svårast var att ta bort det ga...
    8 månader sedan
  • Jag har flyttat! - Inte så långt bort, min nya adress är: http://engelsktporslin.blogspot.se/
    5 år sedan